Demiterea directorului general al ROMATSA ca urmare a tragediei aviatice din Munții Apuseni, nu numai că nu a rezolvat grava neglijență în serviciu soldată cu 2 morți și 6 răniți, și cu atât mai puțin destructurarea clanurilor din ROMATSA, ci a ascuns și mai bine gunoiul de sub preșul instituției, deoarece restul presei, mulțumită de demiterea lui Aleodor Frâncu, n-a mai monitorizat ce a făcut acesta după demitere. Ei bine, Aleodor Frâncu a fost demis din funcția de conducere, dar nu și din ROMATSA, unde continuă să vegheze, împreună cu soția sa, angajată tot în ROMATSA, atat spăgile primite, cat și încrengătura de familii dintr-o instituție cândva de elită.

Publicaţia Anchete Speciale dezvăluie acum hidra din Romatsa, o hidră cu trei capete, ce a rezistat timp de 17 ani tuturor guvernărilor, și ale căror nume sunt: Aleodor Frâncu, Vasile Tocu și Bogdan Donciu. Trei foști inculpati ori suspecți din dosarul Țigareta (Arme), promovați la cel mai înalt nivel la o instituție cu mari responsabilități. In trafic aerian! Vom începe cu Vasile Tocu. Primul director Romatsa din timpul contrabandei cu arme românești spre Angola. De fapt, el conduce din umbră Romatsa și angajează sau concediază pe cine poftește. A făcut tandem cu Aleodor Frâncu de pe vremea când erau colegi la aeroportul Otopeni, apoi, în 1997, au făcut cum au putut ca să ajungă amândoi la ministerul Transporturilor, după care și-au găsit un culcuș călduț la Romatsa, începând din 2001. După care, bine ancorați sub umbrella PNL-ului lui Tăriceanu, au făcut rocada, Frâncu devenind director general pe când Tocu adjunct. Până în anul 2008, când l-au băgat în scenă și pe Bogdan Donciu (acesta era în acest an director operațional la Romatsa și este cel care a refuzat să localizeze avionul care a căzut în Apuseni. De asemenea, Donciu este și fînul de cununie al directorului general al Școlii Superioare de Aviație de unde provenea avionul căzut) . Ne reîntoarcem așadar în anul 2008, când, după rocada Frâncu-Tocu-Frâncu, îl găsim, ca director general al Romatsa, pe Bogdan Donciu, numit chiar de către Aleodor Frâncu, în locul său, dupa accidentul de la decolarea cursei Tarom spre Sharm el Sheikhdin, din decembrie 2007. Accidentul aviatic a fost cauzat de nerespectarea de către conducerea Romatsa a procedurilor aplicabile operațiunii de decolare la vizibilitate scăzută (deci accidental recent din Apuseni nu a fost o întâmplare, ci este un obicei al Romatsa de a își bate joc de viețile unor oameni și de avioane!).

Pe scurt, despre accidentul provocat de Romatsa în anul 2007 (nimeni nu a relatat atunci motivul acestui accident și nici nu a arătat cu degetul spre vinovați, dar iată că o facem noi, acum): înainte de decolarea avionului Tarom, controlorii de trafic ai Romatsa au dat permisiunea de decolare a aeronavei Tarom, deşi pista nu era liberă! Modificarea procedurilor standard Eurocontrol a fost făcută de directorul Direcției Servicii de Navigație Aeriană, nimeni altul decât Vasile Tocu, care – culmea! – nu are nici o licență aeronautică și niciun ministru al Transporturilor, în ograda căruia este Romatsa, nu s-a gândit să verifice acest fapt. Ulterior, tocmai Tocu a fost numit, de către Frâncu, șef al anchetei administrative în cazul accidentului. Surpriza vine din faptul că, în cadrul ministerului Transporturilor, conform ROF, a intrat în pâine o  altă comisie de anchetă, formată din membrii biroului investigații accidente aeronautice de la minister (piloți, controlori de trafic și specialiști aeroportuari) care au găsit vinovată conducerea Romatsa, în frunte cu Frâncu și Tocu. Numai că cel care era ministru la acea vreme, penelistul Ludovic Orban, și-a protejat colegul de partid și, în înțelegere cu Tocu, a furnizat Parchetului un fals, adică pseudo-ancheta Romatsa, unde Tocu a șters de pe bandă tot ce l-ar fi incriminat. Au fost trimiși în judecată doar controlorii de trafic din Turnul de Control pe care Tocu îi voia în pușcarie.

Despre ei numai de bine

Despre Aleodor Frâncu (recent demisul de la Romatsa) mai putem spune că este cel care i-a reciclat personal pe mulți foști demnitari compromiși din perioada guvernării CDR, ori implicați (conform învinuirilor procurorilor în Dosarul Țigareta)  în contrabanda cu tehnică de luptă, și i-a pus în funcții-cheie. Ne referim la nucleul Catrina (fostul comandant al trupelor aeriene de pe vremea guvernării PNL), Cotrut (Ex-directorul general al Autorității Aeronautice), Andrei (ex-director general Ministerul Transporturilor). Aleodor Frâncu nu și-a lăsat rudele și familia pe dinafară: soția sa, “inginer expert” la Administrația Română a serviciilor de Trafic Aerian (Romatsa), din anul 2000. Frâncu, deși de meserie inginer energetician, s-a mișcat foarte bine în domeniul aviației, de când a controlat traficul aerian cu arme de contrabandă, nu-i așa? poate fi văzută ca un fel de specializare la locul de muncă. S-a ocupat de “întreţinerea infrastructurii de pe Aeroportul Otopeni”. În perioada guvernării CDR a fost secretar de stat la Transporturi, conducând aviația civilă. A ocupat și funcția de președinte al consiliului de administrație la Romatsa. Pe vremea guvernării PSD (2000-2004), Frâncu a lucrat la Romatsa ca “inginer expert”. Așa a ajuns să-și angajeze soția la Romatsa, întâi în calitate de operator de zbor. Imediat după ce Frâncu a devenit cancelar al lui Călin Popescu Tăriceanu pe vremea când acesta era premier, soția lui a fost numită director al departamentului economic din cadrul Romatsa. Probabil că pentru acest “merit deosebit”, Aleodor Frâncu a fost decorat, fiind numit cavaler al Ordinului Național “Serviciul Credincios” în grad de Comandor prin Decretul Nr. 554 din 1 decembrie 2000, privind conferirea unor decorații naționale personalului din subordinea Ministerului Transporturilor, act emis de Preşedintele României, Emil CONSTANTINESCU . Prin același decret era decorat cu Ordinul național Steaua României în grad de Cavaler Mihai Nicolaiciuc, director general la Compania Națională de Căi Ferate “C.F.R.” și Țara Gabriel, director general la Compania Națională “Aeroportul Internațional București-Otopeni” – S.A.

Va urma!