Elefanţii din online îşi umilesc cumpărătorii

 

Magazinul de cumpărături online elefant.ro scoate la vânzare pe propriul website produse faţă de care aplică, în mod aparent, discounturi uriaşe. Deşi îţi spun că ar fi originale, produsele vândute de ei au o calitate mai mult decât îndoielnică şi un preţ pe care nici în marile magazine de discounturi sau în magazinele de tip duty free din afară nu îl întâlneşti.

Într-o discuţie pe care am avut-o cu un vechi angajat  elefant.ro referitor la faptul că fostul său angajator vinde produse al căror preţ este unul cu adevărat înşelător, iar aici, cu titlu de exemplu, ne referim la un parfum marca Elisabeth Arden (lista de produse este mult mai lungă – n.r.), acesta ne-a comunicat: „Au multe reguli comerciale de afişare preţuri şi nu vă pot eu lămuriEste clar că nu găseşti aceeaşi calitate ca la Sephora. Şi pulimea trebuie să se dea cu parfum, să facă un cadou!

Apa de toaletă Green Tea Cucumber de la Elisabeth Arden de 100 ml destinată exclusiv femeilor este vândută de magazinul online elefant.ro cu preţul de 55.90 ron motivul fiind, spun ei, acela că produsul beneficiază de un discount de 81% din preţul întreg. Asta în timp ce acelaşi produs, aflat pe stoc la concurentul său direct, magazinul online aoro.ro este vândut la preţul real de 59 ron, informaţie confirmată oficial de Radet Ondrasik, Marketing Manager la aoro.ro.

Ionuţ Soare, client fidel al magazinului elefant.ro ne-a declarat: „am vrut să cumpăr acest parfum fiindcă am fost atras, în primul şi în primul rând de preţul scăzut şi mai apoi de unicitatea parfumului în sine, de aromele sale unice şi, în cele din urmă, de brand, dar când am constatat că în mai toate magazinele online acelaşi produs avea preţ asemanator ca la „elefanţii ăştia”, m-am umplut de ruşine. Fiindcă mă gândeam să-l fac cadou unei persoane foarte speciale din viaţa mea, iar dacă ea ar fi văzut ce am descoperit cu ochii mei, absolut întâmplător, cu siguranţă că ar fi fost dezgustător! Aşa ceva nu se face!”

Cine sunt cei de la elefant.ro

Foarte cunoscuţi datorită promovării intense pe care o duc, extrem de perfizi însă la capitolul relaţie cu consumatorul final, minţit şi păcălit cu vârf şi îndesat de campaniile de sales promotion, magazinul de cumpărături online elefant.ro este prezent în mediul online din ţară, cel puţin în actele de la Registrul Comerţului, din luna iunie a anului 2010 şi are concurenţi direcţi companii foarte puternice pe toate segmentele de piaţă pe care vând produse. Compania este orchestrată din spate de trei companii offshore înregistrate în Olanda, Luxemburg şi Cipru, cea din urmă având cea mai mare cotă de beneficii, aproximativ 60% din business. Interesant e că, printre administratorii şi membrii Consiliului de Administraţie ai afacerii de la elefant.ro îl regăsim şi pe antreprenorul român Marius Ghenea care, potrivit revistei Forbes, se află în topul oamenilor de afaceri din România, dar şi pe fostul premier al Republicii Moldova, Ion Sturza, a cărui avere este estimată la 90 milioane de euro. De altfel, Ghenea este cel care declara presei de business, în prima parte a acestui an, faptul că a vândut toate magazinele online pe care le deţinea. E vorba despre PC Fun, Electro Fun, Garage Mall, toys.ro, Fashion Up etc. Cu circa şaizeci şi patru de puncte de lucru în stradă răspândite în toată ţara şi o sută patruzeci şi cinci de angajaţi câţi numără în prezent, magazinul de comerţ electronic elefant.ro a raportat pentru anul 2015 o cifră de afaceri de peste 17 milioane de euro, ceea ce înseamnă o creştere de 70 % faţă de anul anterior.

Printr-o anume Diana Jora, angajată a firmei, agenția de relații publice și comunicare a magazinului online elefant.ro nu a răspuns întrebărilor noastre. STEPS PR, căci despre ea este vorba – prsteps.com este o firmă înregistrată la începutul anului 2013. Firma oferă consultanță specializată în domeniul comunicării și este condusă de gălățeanca de patruzeci de ani Iuliana Butuc Cherchez, fost jurnalist economic, împreună cu ploieșteanca de treizeci de ani Oana Alexandra Pahomi, soția cunoscutului antreprenor hightech Marius Pahomi, cu mai multe business-uri la activ în mediul online și foarte apropiat de Marius Ghenea. Cifra de afaceri a companiei a urcat constant de la an la an, astfel: cu un singur angajat, STEPS PR a avut în 2013 o cifră de afaceri de aproximativ 80.000 euro, în 2014 de 135.000 euro, tot cu un singur angajat, iar în 2015 a atins o cifră de afaceri de 257.000 euro cu numai doi angajați.

 

Moldovenii din online vor 15 euro pe transport

Un alt magazin de cumpărături online care funcţionează pe principii şi reguli abuzive este cel localizat în regiunea Moldovei, la Iaşi. Cei de la simpleclothing.ro (care mai deţin, printre altele şi bluegifts.ro şi www.bluespotmedia.ro) îţi impun ca, la fiecare comandă pe care o faci pe siteul lor, să ai în coşul de cumpărături produse în valoare de minim o sută de euro. Iar asta nu e tot. Îţi pretind, pe deasupra, să fii persoană juridică şi să plăteşti, atenţie, o taxa de cincispreceze euro plus TVA pentru transport, indiferent că ridici produsul de la Iaşi sau ţi-l livrează oriunde în ţară. Comisarul şef Cornelia Vasilache de la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Iaşi, ne-a comunicat că, o astfel de situaţie, întâlnită pentru prima data şi pentru ei, excede sfera de competenţă a Protecţiei Consumatorilor.

 

Ti-a placut? Distribuie-l!
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn

0 comments on “Elefanţii din online îşi umilesc cumpărătoriiAdd yours →

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.