Capacele cu excremente de la Penny Market

0
583

Unul din cele mai cunoscute supermarketuri din țară, rețeaua Penny Market, parte a grupului german REWE (care deține și magazinele de tip XXL Discount și Billa – n.r.), scoate la vânzare, pentru vinul vrac, sticle de plastic murdare dimpreună cu capace de unică folosință pe care găsești fie urme de excremente de șobolan, fie gunoaie care îți întorc stomacul pe dos. Cu toate acestea, inspectorii sanitari se prefac că aplică legea fără cusur.

Vinul vărsat din butoaiele de la raionul de autoservire din supermarketul Penny Market face imposibilă achiziționarea sa din motive de insalubritate de neimaginat pentru secolul în care trăim. Angajații retailer-ului german care vinde produse de tip FMCG scot din depozitul de marfă, pentru a fi umplute cu vin vărsat, sticle și capace de unică folosință de care nu te poți atinge. De infecte ce sunt! Într-o discuție purtată cu unul dintre angajații Penny Market al unui magazin din București, acesta le-a declarat reporterilor Anchete Speciale: ”nu avem noi aici în spate cine știe ce condiții de igienă și mai tot timpul scoatem astfel de recipiente pe care clientul vrea să le umple și să le ia acasă cu vin vărsat. Mai trec șobolani pe aici, se mai depune praful, mai pică una alta și aia e. De unde să le dăm clienților marfă curată adică sticle și capace curate ca lacrima dacă nu avem!? Până la urmă omul care nu are prea mulți bani și cumpără vin vărsat nu își permite să facă scandal și să se adreseze autorităților locale. ”

Capacele infecte de la Penny

La solicitarea Anchete Speciale, Gabriela Mihăilescu, șefa departamentului de Conformitate a Produselor și sarcinilor de serviciu din Penny Market România ne-a comunicat: ”Vă informăm că emailul dvs va fi procesat doar în cazul în care prezentați o situație de încălcare a prevederilor legale sau de neconformare. În cazul nerespectării cerinței anterior menționate, nu veți primi niciun răspuns de la noi”. Cee ace s-a și întâmplat. Departamentul de comunicare al Penny România nu a răspuns nici el solicitării noastre.

Publicitatea clasică maschează ”bubele”supermarketului Penny

Dacă s-ar lua la întrecere în fapte reprobabile care pun în pericol sănătatea populației, principalii concurenți ai pieței românești de retail din zona de supermarket, Penny Market și Lild România nu putem ști niciodată care va fi clasamentul final. Fiindcă, așa cum o știm cu toții, puterea financiară o absoarbe dintr-o privire chiar și pe cea legislativă. Iar campaniile de imagine desfășurate de conducerea Penny Market în care au fost implicate vedete ale serialului ”Las Fierbinți”, video-uri orchestrate de publicitarul român Bogdan Naumovici, nu fac altceva decât să le aducă și mai mulți bani germanilor care vând mititeii lui Celentano la televizor.

Altfel, anul 2014 a fost unul de vis din punct de vedere al profitului pentru grupul german din care face parte supermarketul Penny România. 2, 5 milioane de euro profit net nu sunt de ici de colo. Cu o rețea de 167 de unități în prezent, Penny România a primit anul trecut vizita timidă a inspectorilor sanitari de la Direcția de Sănătate Publică, ne-a declarat, în scris, Dr. Cristina Pelin, șefa DSPB. Semn că lucrurile nu sunt nici pe departe ceea ce ar trebui să fie. Din circa nouă controale efectuate, inspectorii sanitari au constatat nereguli grave la patru unități din rețea pentru care au aplicat amenzi în valoare de aproximativ 2600 euro.

Capacele infecte de la Penny

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.