O crimă făcută pentru zece pâini

0
961

Polițiștii bistrițeni au întocmit în a doua jumătate a anului trecut, în urma unui accident mortal petrecut în condiții extrem de dubioase, un raport de expertiză tehnică în care au favorizat făptuitorul în loc să găsească vinovatul, potrivit documentelor de la dosar consultate de reporterii publicației noastre. Poștărița comunei Telciu, o femeie de 55 de ani, mamă a doi băieți și în același timp bunică, a fost acroșată mortal de un vânzător de pâine a cărui furgonetă gonea prin localitate cu aproximativ 100 km/oră, potrivit informațiilor din acest dosar și a calculelor oferite de expertiza tehnică. 

Timp de 12 ani cât a mers pe bicicletă ca să împartă pensiile prin sat, poștărița Victoria Veronica Murgu în vârstă de 55 de ani n-a avut niciodată vreo problemă. Și-a văzut de treaba ei și totul a mers bine. Când vremea și anotimpul o permitea, Veronica se deplasa distanțe lungi cu propria ei bicicletă pentru a-și face datoria. Era o femeie împlinită, cu doi băieți acasă și trei nepoți, cel mai mic având 2 ani.

Până anul trecut în vară însă, atunci când pentru ea a apărut fatidicul. Moartea violentă.

Un individ de vârsta ei, gonind o furgonetă veche de 20 de ani, a acroșat-o în timp ce femeia căuta să-și parcurgă traseul prin satul Telcișor pentru a împărți pensile tuturor consătenilor. Era 13 iulie anul 2020. Transportând doar 10 pâini și având mare viteză, potrivit probelor și informațiilor de la dosar, Dan Mutu, proprietarul furgonetei de culoare albă, a dat peste Veronica, poștărița satului și a izbit-o violent de ciment, lasând-o să zacă într-o baltă de sânge direct pe drumul național. Femeia își trăia atunci ultimele ei clipe, chiar dacă abia a doua zi i-a fost declarat decesul.

Polițiștii bistrițeni se contrazic între ei. Apar primele informații mincinoase

Institutul de Medicină Legală din Târgu Mureș a scris în certificatul medical de deces al poștăriței politraumatism prin accident rutier, fiind adusă de urgență la spitalul din oraș în comă profundă, așa cum reiese din actele medicale. Smurd-ul nu-i dăduse nicio șansă. Era ca și moartă. Comisarul Ciociu Gavrilă de la Poliția Năsăud e cel care a preluat spre instrumentare dosarul penal încadrând fapta lui Mutu la vătămare corporală din culpă.

Ciociu este originar din Sângeorz Băi și deține, potrivit declarațiilor sale de avere, mai multe terenuri agricole și intravilane în zonă de aproximativ 25.000 mp. Interesant e faptul că, în procesul verbal întocmit la locul accidentului de colegul lui Ciociu, agentul Scurtu Marian Dumitru, acesta scrie negru pe alb că victima se deplasa pe contrasens, fără a avea niciun martor sau camere de luat vederi cu excepția șoferului ucigaș. În plus, acesta notează că Poliția s-a autosesizat în timp ce colega sa, inspectorul de poliție Crina Maria Sîrb ne-a trimis anul trecut, în 22 iulie, următoarele informații:”la data de 13.07.2020 ora 16.58 a fost sesizat prin 112 faptul că, pe drumul comunal 1, pe raza localității Telciu, a avut loc un accident rutier. La locul accidentului au fost direcționate mai multe echipaje, iar primul a ajuns în aproximativ 10 minute. În urma primelor verificări și măsurători efectuate a rezultat faptul că, o femeie de 55 de ani, din Telciu, care se deplasa pe bicicletă, pe direcția Telciu Telcișor, pe partea stângă a sensului de mers menționat, respective pe contrasens, ar fi efectuat un viraj la dreapta, moment în care a fost acroșată cu partea stângă față de un autoturism care se deplasa pe aceeași direcție. În urma accidentului, femeia a fost rănită și transportată la spital”.

Agentul de poliție Scurtu Marian Dumitru de la Poliția Năsăud muncește pro bono la instituția statului roman, potrivit declarației sale de avere din anul 2019.

Același agent își ”arată profesionalismul” înainte de a încheia procesul verbal de după producerea tragicului eveniment rutier și notează:”pe fondul neasigurării corespunzătoare, a fost acroșată cu partea stânga față a autoturismului condus de către numitul Mutu Dan. În urma accidentului a rezultat rănirea gravă a numitei Murgu Veronica Victoria care a fost diagnosticată de personalul medical ajuns la fața locului cu ”TCC sever, comă” fiind transportată cu elicopterul Smurd către UPU Târgu Mureș”. 

Doi polițiști bistrițeni și un criminalist de la județ și-au pus semnătura pe un document foarte important de la dosar unde apare informația că Mutu Dan, șoferul care a omorât-o pe poștăriță în accidentul rutier de anul trecut, a lăsat în urma accidentului urme ale unei frânări care trec de 50 de metri lungime.

Mai multe surse din Direcția Rutieră a Inspectoratului General al Poliției Române ne-au confirmat faptul că ”este cât se poate de clar că vorbim de o culpă de viteză excesivă în localitate chiar și dacă ar putea fi făcută dovada că poștărița traversa neregulamentar sau cine știe de unde venea. Conducătorul auto trebuia în mod categoric să adapteze viteza de mers fiindcă cu siguranță ar fi evitat impactul (mortal) cu biciclista”. 

Singurul martor al accidentului: chiar șoferul ucigaș

Deși a depus mărturie religioasă cu mâna pe Biblie a doua zi după producerea accidentului, spunând că va spune doar adevărul și numai adevărul, Mutu Dan, șoferul furgonetei care transporta 10 pâini pentru un client din zonă, a făcut declarații sub atenta supraveghere a organului de cercetare penală ”așa cum a perceput el evenimentul”. Nicidecum așa cum a avut loc în realitate. Dincolo de asta, singurul martor al evenimentului rutier soldat cu moartea năpraznică a poștăriței din sat a fost chiar autorul omorului.”Apreciez că în momentele premergătoare accidentului aveam o vitează de peste 50 km/h fără să pot preciza cu exactitate, dar și dacă aveam sub 50 km/h având în vedere cum s-a petrecut accidentul nu-l puteam evita. Biciclista a fost proiectată în carosabil unde a și rămas în stare de inconștiență” a declarat Mutu Dan organului de cercetare penală fără ca acesta să-l filmeze video și audio atunci când i-a luat declarația de martor

Polițiștii bistrițeni și expertul lor au mătrășit poziția de impact a autoturismului și a victimei

Unul dintre cei mai redutabili experți tehnici în specialitatea auto, clujeanul Miclea Lorel Ion, intră pe fir și scoate într-un raport exemplar de 14 pagini adevărul la lumină:”În raportul de expertiză întocmit de către expertul Toma Traian (expertul Poliției Năsăud – n.r.) s-au analizat insuficient condițiile de producere a accidentului în cee ace privește desfășurarea acestuia, avarierea autoturismului, avarierea bicicletei și traumatizarea victimei. Expertul Toma a făcut aprecieri eronate și arbitrare cu privire la stabilirea dinamicii autoturismului, respectiv pozițiile autoturismului și bicicletei în momentul impactului, comportamentul autoturismului în afara părții carosabile cu repercursiuni în calculele efectuate și în concluziile trase”.

Spicuind raportul întocmit de expertul ales de Poliția Năsăud, Toma Mircea vă prezentăm în continuare câteva fragmente: ”referitor la dinamica producerii accidentului, nu ar fi prea multe elemente de studiat. După calcularea vitezelor, stabilirea pozițiilor bicicletei și autoutilitarei în momentul impactului, vom putea stabili cauza determinantă și cauzele favorizante ale producerii accidentului. În cazul cel mai favorabil conducătorului auto, vom considera că după ieșirea roților de pe carosabil autoutilitara a rulat liber până la oprire”. 

Miclea trage rapid niște concluzii preliminare, după numai 4 pagini de analiză prezentate cu o acuratețe incredibilă:autoutilitara avea o viteză inițială de 92.80 km/h, valoare care poate fi considerată minimă în condițiile în care nu se pot determina pierderile de viteză datorate impactului cu biciclista și nici cele datorate impactului și frecării cu diverși bolovani din afara părții carosabile (a se vedea spargerea băii de ulei)”. Tot el spune mai departe:”în condițiile în care capota motor nu prezintă niciun fel de urme sau avarii rezultă că biciclistul nu a fost răsturnat pe capotă, iar pozițiile la impact ale autoutilitarei și bicicletei nu au fost cele din raportul de expertiză”.

Expertul clujean Miclea justifică în raportul său cu lux de amănunte, pe baza tuturor probelor adunate la dosar, ceea ce expertul Poliției Năsăud, Toma Traian era obligat să facă din capul locului fiind plătit din bani publici. Miclea demontează și în acest caz înfiorător mitul conform căruia autoritățile statului român caută dreptatea și aplică legea.

Blatiștii din Poliția Năsăud

Datorită vitezei mare avute și sesizând că evitarea prin frânare nu conduce la evitarea impactului, ajuns în apropierea biciclistei a încercat evitarea impactului și prin virare la dreapta. Viteza mai mică din acel moment (ca urmare a frânării anterioare) i-a permis această manevră fără riscul de răsturnare. Nici această manevră nu a avut suces, datorită întârzierii punerii ei în aplicare date de întârzierile fiziologice ale conducătorului auto” spune în raportul său expertul clujean Miclea, care, estimând impactul producerii accidentului constată: ”se poate spune că șoferul Mutu Dan a sesizat pericolul reprezentat de prezența biciclistei pe carosabil de la o distanță de aproximativ 60 m. E de menționat faptul că drumul permitea o vizibilitate în zonă de minim 100 m. Declarația șoferului referitoare la ieșirea de la o casă de pe partea stângă, urcarea pe bicicletă, mersul pe contrasens și traversarea bruscă pe sensul normal când autoutilitara era în dreptul său nu sunt confirmate de nicio declarație de martor și din documentele de la dosarul Poliției nu rezultă că s-ar fi identificat casa la care s-a făcut livrarea poștală. Aspectele dinamice determinate și poziția în momentul impactului infirmă declarația șoferului. Prezența și poziția biciclistei pe banda de circulație putea să provină și dintr-un mers anterior al biciclistei pe această bandă și din intenția acesteia de a se apropia de marginea din dreapta în urma auzirii autoturismului care venea din spatele său”.

Ultima concluzie prezentată de Miclea în raportul său de expertiză vine la rândul ei să răstoarne în totalitate ”aranjamantele” polițiștilor bistrițeni cu șoferul vinovat de moartea șoferiței, bătătoare la ochi și pentru un simplu cetățean al comunei unde s-a produs tragicul eveniment rutier: ”aceste calcule demonstrează încă o dată că aprecierile din raportul de expertiză sunt eronate și infirmă teza unei traversări intempestive a drumului de către biciclista de pe contrasens pe sensul de mers spre Telcioșor. Sigurul care putea evita producerea accidentului este conducătorul auto Mutu Dan, în condițiile în care rula cu viteza legală (spațiu de oprire de maxim 30 m)”.

A intervenit Inspecția Muncii? Sau Poșta Română? Șefii Poliției Române s-au sesizat din oficiu?

Proprietar al unei firme cu 7 angajați, potrivit datelor obținute de la Registrul Comerțului, Mutu Dan a înregistrat pentru firma sa Western – Lemn Srl o cifră de afaceri pe anul 2019 de peste 125.000 euro, iar în anul în care a trimis-o în lumea de dincolo pe poștărița din Telciu Victoria Veronica Murgu, în 2020, Mutu a raportat ca cifră de afaceri pentru firma sa de zero ron.

Potrivit Directorului General al Poștei Române, Horia Grigorescu, Veronica Victoria Murgu este cea de-a doua victimă soldată cu deces dintr-un total de 13 evenimente rutiere pe care le-a avut Poșta Română în ultimii 3 ani de zile în toată țara. Atunci când a fost întrebată de reporterii publicației noastre când și  ce măsuri au luat inspectorii de muncă, Otilia Berbecaru, Inspector șef la ITM Bistrița a venit cu următorul răspuns: ”dosarul ce cercetare al evenimentului întocmit de inspectorii de muncă din cadrul Serviciului de securitate și sănătate în muncă a fost avizat de Inspecția Muncii și trimis la Parchetul de pe lângă Judecătoria Năsăud unde se află și în prezent”. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.