-3.2 C
București
miercuri, februarie 8 2023
București -0.52°C
08 februarie 2023

Dosarul accidentului rutier din Muntenegru: Șoferul a fost de vină

- Advertisement -spot_img

accident_in_muntenegru_c_epa_48882400Procurorii Parchetului ICCJ au stabilit că șoferul autocarului a fost de vină în cazul accidentului rutier din Muntenegru în care 19 persoane au murit și alte 29 au fost rănite. Organele de anchetă susțin că șoferul nu a adaptat viteza la condițiile de drum și a condus cu 80 km/h, o viteză mult prea mare decât cea permisă pe acel sector de drum. Printre persoanele decedate se afla și șoferul.

Potrivit probatoriului administrat în cauză s-a stabilit că accidentul rutier s-a produs ca urmare a neglijenţei în trafic a şoferului, care se deplasa pe drumul principal dinspre Kolasin în direcţia Podgorica cu o viteză de 80 kilometri pe oră, mult mai mare decât cea permisă pe acel sector de drum, „neadaptând viteza de deplasare a autocarului la limitele impuse prin semnele de circulaţie, la banda marcată pe şosea, la starea suprafeţei acesteia, şoseaua fiind umedă şi alunecoasă”.

„Aceste împrejurări au condus la destabilizarea intensă a autocarului, la pierderea echilibrului şi răsturnarea lui, urmată de coliziunea cu trotuarul podului şi gardul metalic al acestuia şi, ulterior, căderea în prăpastia care duce la râul Moraca”, se arată într-un comunicat al Ministerului Public.

Potrivit procurorilor, procesul verbal de autopsie emis de Departamentul de Medicină Legală din Podgorica a concluzionat că moartea şoferului Ciobanu George a fost violentă, ca urmare a „distrugerii centrilor nervoşi vitali, din cauza fracturilor osoase craniene şi a hemoragiei interne, răni cauzate de forţa mecanică, în momentul decesului neexistând stare de alcoolemie”.

Totodată, din probatoriul administrat în cauză, respectiv procesul verbal de cercetare din 12 decembrie 2012 al Inspectoratului Teritorial de Muncă, s-a stabilit faptul că, întrucât cauza producerii accidentului de circulaţie din 23 iunie 2013 a fost nerespectarea de către şoferul George Ciobanu a vitezei maxime permise pe porţiunea respectivă de drum, în condiţiile unui carosabil umed, au fost încălcate prevederile articolului 22 din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr.319/2006.

Urmare a acestui lucru, având în vedere împrejurările şi cauzele producerii evenimentului, în conformitate cu reglementările legislaţiei în vigoare privind securitatea şi sănătatea în muncă, Inspectoratul Teritorial de Muncă a încadrat evenimentul la accident de muncă colectiv de circulaţie. Astfel, s-a declarat că George Ciobanu şi M.M. au suferit un accident de muncă mortal, iar M.D. a fost victima unui accident de muncă cu incapacitate temporară de muncă.

În urma celor constate de către Inspectoratul Teritorial de Muncă, s-a dispus clasarea cauzei şi faţă de reprezentanţii firmei transportatoare – Gregory Tour Serv, pentru săvârşirea infracţiunii prevăzută de articolul 349 din noul Cod penal, având corespondent în articolul 37 din Legea 319/2006, abrogat prin Legea 187/2012 de punere în aplicare a Codului penal, deoarece fapta nu este prevăzută de legea penală.

Totodată, din verificările efectuate s-a constatat faptul că şoferul George Ciobanu avea un aviz medical obţinut în 23 octombrie 2012 şi un aviz psihologic obţinut 2 octombrie 2012, documente medicale aflate la angajatorul SC A.E. SRL.

În ceea ce priveşte relaţiile comerciale între firmele implicate, în urma verificărilor efectuate s-a constatat că relaţiile comerciale dintre agenţia de turism Gregory Tour Holiday şi firma de transport Gregory Tour Serv pe de o parte, şi SC G.T.S. SRL şi SC M.C. SRL, pe de altă parte, sunt înregistrate în evidenţele celor două societăţi, neevidenţiindu-se încălcări ale dispoziţiilor legale, astfel încât în cauză s-a dispus clasarea sub aspectul săvârşirii infracţiunii prevăzută de articolul 9 litera a) din Legea 241/2005, deoarece fapta nu există în materialitatea sa, a mai arătat Parchetul instanţei supreme.

- Advertisement -spot_img
Noutati
Related news
- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.