Mulți s-au întrebat, în urmă accidentului aviatic din munții Apuseni, de ce, deși știa bine că avionul care efectua transporturi de organe avea grave probleme tehnice – atât pilotul cât și medicii sesizând, în mai multe rânduri, Ministerul Sănătății despre acest subiect – secretarul de stat Raed Arafat nu a pus la dispoziția acestora celebrul avion de 1 milion de euro, prezentat cu mare emfază, pe toate canalele media, de însuși prim-ministrul României în momentul achiziționării lui? Avion despre care Raed Arafat declară că “este de ultima generație ca și dotări și, deși este second-hand, el are numai 5 ani de când a fost produs”. Cum despre avionul în cauza, achiziționat în luna iulie a anului trecut, premierul Victor Ponta declara si el că “este convins că va salvă multe vieti”, iar ministrul de Interne, Radu Stroe ca: “Acest avion este un simbol al solidarității între institutii”, întrebarea noastră este, nu-i așa, legitimă.
Chiar așa: de ce nu s-a trimis în cursa București – Oradea, marea achiziție “de ultima generatie” din ograda SMURD, în locul fosilei de avion al ministerului sănătății, din moment ce, tot Raed Arafat spunea despre minunata lui achiziție că “poate zbura și pe vreme rea și, cu o autonomie de zbor de 3.000 de kilometri, avionul poate acoperi suprafața României fără să se oprească pentru alimentare”? În felul acesta, nu-i așa, nu ar mai fi avut loc niciun eveniment tragic și nici Victor Ponta nu ar fi fost acum prins între obligația de a-l demite pe ministrul de Interne și obligația de a-l denunța penal – dacă nu cumva i-a fost complice, și avem motive să începem să credem că i-a fost – pe Raed Arafat. Nu, nu pentru modul rușinos în care Arafat și-a învățat angajații de la SMURD să acorde prim-ajutor doar pe asfalt și în munți, nu. Ci pentru deturnarea de fonduri de un milion de euro! Bani proveniți, după cum se știe, din redirecționarea aceea de 2% din banii românilor către fundația ce stă la bază SMURD. Cu care s-a cumpărat avionul Piper PA-42 Cheyenne III. Și care nu avea cum să coste 1 milion de euro, fiind considerat, chiar pe piața second-hand internațională, un fel -să dăm un exemplu elocvent – de Oltcit de-al nostru. Ieftin adică. Ieftin! Și cum să fie altfel, dacă Piper-ul a fost fabricat în anul… 1981? Nu ne credeți? Aveți aici toate datele de fabricație ale minunatei achiziții a doctorului Arafat:
http://rzjets.net/aircraft/?page=3&typeid=365
Așteptăm că instituțiile Statului, altele decât cele care constituie celule de criză, să se autosesizeze în acest caz. Nu de alta, dar am găsit și răspunsul la întrebarea cu care am început, de fapt, acest articol. Nu, nu se putea trimite avionul SMURD în locul avionului care s-a prăbușit în Apuseni. Fiindcă era cu mult mai periculos, având în vedere faptul că, la anii lui, Piper-ul lui Arafat trebuia dus deja la casat. Problema este: si banii? Milionul de euro, in buzunarele CUI au intrat?
Simona Ela Fica
Hai sa nu fim nedrepti,doar Registrul Aerian Roman hotaraste daca un avion poate executa zboruri! Nu mai publicati prostii pe care „alti” le distribuie! E clar ca doriti înlaturarea lui Arafat.