1.8 C
București
duminică, ianuarie 29 2023
București 2.20°C
29 ianuarie 2023

Generalul care a zguduit Ministerul de Interne

- Advertisement -spot_img

Familia fostului polițist de la Brigada Rutieră, Bogdan Gigină trăiește de ani de zile coșmarul vieții ei. Șocați, îngroziți de-a dreptul și cu inimile împietrite, cei mai importanți oameni din viața lui Bogdan le arată în zeci de pagini magistraților de la dosarul de fond, consultat de redacția noastră, de ce fapte se face vinovat generalul Oprea atunci când vorbim de cumplita tragedie prin care această familie trece de când și-a pierdut copilul. Unicul și inegalabilul lor fiu a fost prins în ghearele morții, într-o groapă nesemnalizată de pe Calea Știrbei Vodă din capitală, în timp ce generalul Oprea zorea coloana oficială pentru a-și arăta adevărata „mână de fier”.

Fostul general de armată și ministru de Interne Gabriel Oprea, vicepremier în același timp în guvernul Ponta, încearcă de cel puțin șapte ani de zile să scape de acuzațiile procurorilor Direcției Generale Anticorupție în cazul morții polițistului rutier Bogdan Gigină. Informațiile din acest dosar, de o complexitate extrem de ridicată, dau mult de furcă magistraților de la Tribunalul București, cei care vor stabili vinovăția celor inculpați, potrivit legii.

Din dosarul cauzei, consultat de reporterii publicației noastre, generalul Oprea, cunoscut în toate mediile politice și de afaceri ca fiind un tip grandoman, lacom, ignorant și iresponsabil, a negat tot ce a putut nega în sălile de judecată a primei instanțe de judecată, nerecunoscând nimic din faptul că a constituit ilegal o coloană oficială pentru a se deplasa către casă. La audierea sa de la Parchet, Oprea le-a spus procurorilor anticorupție că ”se deplasa către casă și nu se grăbea”. A făcut asta pentru a induce ideea magistraților că Bogdan nu ar fi avut motive să se grăbească atunci când circula spre următoarea intersecție de pe B-dul Eroilor cu peste 84 km/h, potrivit expertizei anexate la dosarul cauzei.

Chiar dacă daunele solicitate de rudele victimei în raport cu dispariția tragică a polițistului rutier Bogdan Gigină sunt relative, avocatul apărării solicitând de la Oprea daune de 3,2 mil de euro atât pentru mama lui Bogdan cât și pentru văduva familiei, rămasă fără soțul pe care ordinul dat de generalul Oprea în acea seară fatidică de octombrie l-a condus pe Bogdan chiar în groapa morții.

Motocicleta cu care își îndeplinea misiunile Bogdan Gigină

Potrivit martorului din dosar Moraru Dorel Ionel, angajat la acel moment al Brigăzii Rutiere, „pe 21.09.2015 am fost implicat într-un accident rutier, iar după accident am fost înlocuit cu Bogdan Gigină. Eu am folosit motocicleta cu care colegul meu Bogdan Gigină a făcut accidentul până cu o săptămână înainte de accidentul meu, fiind pe DN1 la o viteză de 100 km/h am frânat și am simțit că nu pot controla motocicleta în condiții de siguranță. În ziua respectivă am raportat accidentul către garajul BRP și am solicitat o altă motocicletă. Eu nu am mai folosit respectiva motocicletă din acea zi. Bogdan Gigină mi-a spus că el folosește acea motocicletă pe care eu am lăsat-o la garaj. I-am atras atenția asupra problemelor tehnice”.

Într-un document oficial semnat de conducerea Brigăzii Rutiere care datează de la finele anului 2020, apar informații extrem de interesante legate de aspectul consemnat de polițistul Moraru: „referitor la înaintarea raportului întocmit de agentul de poliție Moraru Dorel Ionel (din perioada 01 – 20 septembrie 2015) cu privire la incidentul legat de starea tehnică a motocicletei marca BMW cu numărul de înregistrare MAI 22976 utilizată la acel moment de agent și ulterior de către agentul de poliție Gigină Bogdan Cosmin, menționăm că, în urma verificărilor efectuate în evidențele structurii din care făcea parte agentul de poliție Moraru Dorel Ionel, respectiv Serviciul Operativ Special și în cadrul Compartimentului de Logistică, nu am identificat un asemenea raport înregistrat ori arhivat”.

Serviciile secrete, implicate în dosarul generalului Oprea?

Jurnalistul Cornel Nistorescu, fost director editorial al ziarului Evenimentul Zilei, actual șef al publicației online cotidianul.ro, este propus martor de celălalt inculpat din dosar, Mazilu Petre, cel care administra SC General MPM Impex SRL, compania care avea obligația legală de a asigura semnalizarea lucrărilor pe drumul pe care polițistul rutier Bogdan Gigină și-a pierdut viața, în zona Eroilor din capitală, acționând la comanda generalului Oprea. Potrivit lui Petre, Nistorescu ar fi declarat la televizor faptul că acesta „deține informații cu privind implicarea serviciilor speciale în alterarea probelor, în momentele imediat producerii accidentului cu scopul de a-l ajuta pe inculpatul Oprea Gabriel să scape de responsabilități”.

Oprea vrea schimbarea încadrării juridice, în timp ce ofițerul care-l însoțea „dă din casă”

Generalul Oprea le-a solicitat magistraților Tribunalului București să-i schimbe încadrarea juridică din ucidere din culpă în.., iar fosta soție a polițistului Bogdan Gigină, Raluca Ioana Ciuciu a dat declarații în fața judecătorilor acestei instanțe care conduc către o singură stare de fapt: generalul Oprea se folosea de funcție pentru a grăbi coloana oficială peste tot pe unde îl însoțea. Potrivit acesteia, ofițerul Brigăzii Rutiere Marius Cionca, însoțitor pe mașina care făcea parte din dispozitivul de însoțire al generalului Oprea, i-a răspuns textual că viteza de deplasare a dispozitivului cu care Oprea se deplasa era atât de mare cum „nu-ți poți imagina”.

Grupul secret de Whatss App„604”, făcut ultra secret chiar de colegii lui Bogdan

Potrivit informațiilor disponibile în acest dosar, polițistul rutier Bogdan Gigină avea instalat pe telefonul mobil un grup de Whatss App destinat polițiștilor care-l însoțeau pe generalul Oprea în toate deplasările oficiale. După ce Ioana, fosta soție a victimei a primit telefonul post accident al soțului ei, grupul de Whatss App pe care era prezent și Bogdan a dispărut subit. La 2-3 ani de zile după decesul lui Bogdan, Rusu Andrei (coleg de serviciu cu Bogdan la Brigada Rutieră – n.r) mi-a spus că nu era nimic important pe acel grup.

Tot din declarația fostei soții a lui Bogdan date în fața instanței de judecată, reiese faptul că, în ziua accidentului, generalul Oprea a ajuns de la Suceava la București în doar 4 h având în față coloană oficială antemergătoare de la rutieră.

Această declarație care ar trebuie să dea de gândit oricărei instanțe de judecată, fiind susținută de o alta, venită parcă ca o mănușă, dată de tatăl victimei, Cornel Gigină, tot fost polițist al Brigăzii Rutiere și coleg de serviciu cu Bogdan timp de 8 ani de zile, până când acesta a ieșit la pensie. „Eram de serviciu când s-a cerut prin stație, de către aghiotantul domnului Oprea, ca de la Târgoviște până la sediul Ministerului de Interne să facă 35 de minute. În discuțiile pe care le-am avut cu Bogdan acesta s-a plâns față de mine că se circula cu viteză foarte mare. Am fost polițist până în anul 2017 desfășurându-mi activitatea în cadrul BPR și pot să afirm că de coloana oficială de care beneficia domnul Oprea, nu beneficiau alți demnitari, nici primul ministru” le-a declarat el magistraților Tribunalului București.

Șefii ierarhici ai lui Bogdan. Actualul șef al Poliției Locale sector 6 și Adjunctul Comandantului Brigăzii Rutiere 

Potrivit informațiilor apărute în dosarul cauzei și lui Cornel Gigină, Bogdan ar fi solicitat scoaterea din dispozitivul lui Oprea în ziua accidentului, doar că Marian Tufan, actualul șef al Poliției Locale Sector 6 București era singurul care ar fi putut da un astfel de ordin, însă nu a făcut-o. „Componența coloanei oficiale era stabilită de șeful ierarhic, în funcție de câte accidente a avut, de cât de bun erai ca motociclist. Șeful ierarhic era Marian Tufan și Vlăsceanu Ionuț” a declarat în fața magistraților tatăl victimei.

Mama lui Bogdan, sfâșiată ca-n război. Medic UPU: ”Dumnezeu nu poate face nimic”

„Am ajuns la Spitalul Universitar, am fost îndrumată spre un coridor unde era resucitat copilul meu. Îmi amintesc că a venit Rusu Andrei, m-a preluat, am ajuns în fața ușii unde copilul meu era resuscitat, erau coelgii acolo îmrepună cu soțul meu care mi-a spus că nu i s-a permis să intre să fie lângă Bogdan. Eu am intrat în camera unde era copilul meu și mi-am găsit copilul întins în pat, oamenii se chinuiau să-l resusciteze, sub cap avea o găleată în care îi pica sânge, avea bărbia, gâtul și o parte din piept sfârtecate, tot ce am putut a fost să cad la picioarele lui, l-am strigat și i-am prin picioarele cu mâinile, avea soșetele ude în picioare. Doamna doctor care era de gardă, m-a ridicat, m-a rugat să o privesc atent și să încerc să înțeleg ce-mi spune și mi-a spus că pentru Bogdan nu se mai poate face nimic chiar dacă coboară Dumnezeu pe pământ. Mi-a spus că o parte din creier a rămas acolo și că orice ar face nu îl mai pot salva”sună o parte din declarația susținută de mama lui Bogdan, Carmen Gigină în fața instanței de judecată. „Menționez că Bogdan era tot timpul foarte abătut, foarte trist, serviciul devenise foarte solicitant, lucra până la 12 ore uneori chiar 16-18 ore. Era nemulțumit pentru că i se vorbea foarte urât de către superiorii lui. Era nemulțumit că trebuia să stea în ploaie, să aștepte, nu erau retrași din dispozitiv.” a mai declarat ea.

Date din fișa postului lui Bogdan

Deși fișa postului unui agent de poliție de la rutieră nu prevede ca el să cunoască și limbi străine, programul de lucru de 8h/zi, în trei schimburi, cu posibilitatea frecventă de a efectua ora suplimentare datorită specificului nenormat și de multe ori imprevizibil al sarcinilor de serviciu face parte din aceasta. Activitatea zilnică a unui polițist (încadrat la Serviciul Operativ Special la Biroul de Însoțire și Misiuni Speciale, structură din care făcea parte și victima, Bogdan Gigină – n.r) pentru asigurarea de măsuri specifice cu ocazia deplasărilor coloanelor oficiale, potrivit fișei postului, reprezintă doar 4%, scrie în fișa postului, iar cel mai mare procent îl reprezintă supravegherea traficului la un loc cu luarea măsurilor de respectare a normelor rutiere a ordinii și liniștii publice, mai exact 19%.

Or, Bogdan lucra peste 12 h/zi în coloana oficială a lui Oprea, potrivit informațiilor aflate la dosar. La momentul la care Bogdan a semnat fișa postului la cârma Brigăzii Rutiere se afla comisarul de poliție Nicu Dragoș, care mai apoi s-a perindat și la conducerea Poliției Capitalei, devenind chestor de poliție.

Timpii generalului Oprea, care le-a declarat procurorilor că nu se grăbea

În ziua fatidică a tragicului eveniment rutier în care polițistul rutier Bogdan Gigină își pierde viața fiindcă-l însoțea spre casă pe motocicletă pe fostul ministru de Interne, generalul Gabriel Oprea, inspectorul principal de Poliție de la Serviciul Omoruri din Poliția Capitalei, Bogdan Trandafir, emite un proces verbal în care notează timpii pe care i-a petrecut generalul Oprea împreună cu a sa coloană oficială în acea zi neagră pentru România.

  • La ora 08.35 coloana oficială pleacă de la reședința demnitarului (piața Operei – n.r) și ajunge în zona Piața Victoriei la ora 08.38.
  • La ora 12.48 coloana oficială pleacă din zona Piața Victoriei și ajunge la sediul Ministerului Afacerilor Interne la ora 12.51.
  • La ora 15.49 coloana oficială pleacă de la sediul Ministerului Afacerilor Interne și ajunge la sediul Președinției la ora 15.52.
  • La ora 16.22 coloana oficială pleacă de la sediul Președinției și ajunge reședința demnitarului la ora 16.27.
  • La ora 18.16 coloana oficială pleacă de la reședința demnitarului și ajunge în zona șos. București – Ploiești la ora 18.27.
  • La ora 18.51 coloana oficială pleacă din zona strada Jandarmeriei având ca destinație reședința demnitarului, însă nu ajunge la destinație, deoarece la 19.02 s-a produs accidentul soldat cu moartea numitului Gigină Bogdan Cosmin.

Un calcul foarte simplu arată cât se poate de limpede faptul că generalul Oprea a petrecut în trafic, într-o singură zi, având coloană oficială, 36 de minute care corespund celor 6 deplasări efectuate în capitală.

La dosar există și declarația dată de Ionuț Vlăsceanu, șef de serviciu la momentul tragediei, care avea în subordine la acel moment Biroul Dispecerat și Biroul Însoțiri și Misiuni Speciale. ”Pot preciza că timpul de deplasare în cazul însoțirii ministrului Oprea era mai scurt decât în cazul însoțirii altor persoane”.

Ceea ce pare a fi una din cheile acestui dosar penal

Dacă ne întoarcem la declarația de inculpat a generalului Oprea dată în fața magistraților de la Tribunalul București, reiese un aspect extrem de interesant, care-l pune pe Oprea într-o dificultate pe care poate nici el nu a apreciat-o corect până la acest moment.

Generalul declară în fața instanței: „în jur de orele 19.00 am plecat de la S.R.I Băneasa spre domiciliu, mă aflam în mașina structurii de protecție și pază a DIPI din cadrul Ministerului de Interne, eram cu șoferul acestei structuri de pază și protecție. În fața noastră se afla dispozitivul de însoțire al BPR respectiv o mașină de poliție și motociclistul Bogdan Gigină. Din actele dosarului, rezulă că viteaza cu care se deplasa mașina în care eram eu și mașina de poliție înaintea interesecției în care s-a întâmplat tragedia, era sub 60 km/h, mai precis 58 km/h. Menționez că înainte de producerea accidentului , înainte de intersecția în care se aflau doi agenți de poliție, tocmai trecuse coloana oficială a președintelui Johannis. Dispeceratul de Poliție Rutieră i-a atenționat atât pe cei din mașina de poliție cât și pe motociclist că urmează lucrările din Știrbei Vodă primind confirmarea din partea polițiștilor din mașina de poliție cât și a motociclistului. Menționez că eu nu am observat accidentul. Când am ajuns în intersecție s-a făcut semn de către unul dintre agenții de poliție din intersecție să ne continuăm deplasarea. Menționez că de la Casa Radio până la domiciliul meu, în line dreaptă sunt cca 300 m. În cele câteva zeci de secunde până am ajuns acasă, șeful structurii de pază mi-a spus că, crede că a avut loc un accident”.

Așadar, inspectorul Trandafir analizează imaginile video de pe traseul urmat de generalul Oprea și notează ceea ce nimeni nu contestă, și anume faptul că șeful Ministerului Afacerilor Interne „nu ajunge la destinație” după accidentul în care Bogdan Gigină își pierde viața din cauza vitezei cu care e împins în față de ordinele generalului, dar și lipsei semnalizatoarelor rutiere, obligația firmei care întreținea drumul la acel moment, SC General MPM Impex SRL.

De altfel, precizează magistrații în judecata cauzei, datele consemnate în acest registru (evidență delegații – n.r) în care se consemnează, între altele, locul și momentul plecării și locul și momentul sosirii dispozitivului de poliție rutieră care asigură însoțirea inculpatului) atestă, în acord cu restul probelor administrate, parcurgerea unor distanțe semnificative în București în timpi foarte mici.

Raportul de expertiză criminalistică efectuat în urmă cu 1 an jumătate

 Experții crimininaliști Cristian Brânzan și Gheorghe Pop de la Institutul Național de Expertize Criminalistice din România, prezintă într-un raport de 27 de pagini magistraților instanței de judecată, la solicitarea acesteia, următoarele concluzii, în iunie 2021: „Ținând cont că rata de cadre a înregistrării este de 5 fps, care induce un interval între cadre de 0,2 secunde, viteza medie a motocicletei la traversarea intersecției din imagini a fost de 4,7 X 5 = 23, 5 m/s, echivalentul a 84 km/h. Autoturismul de culoare albă, marca VW Passat, atinge linia de intrare în intersecție (deși nu se vede în acel moment) în cadrul 2771, având nevoie de patru cadre pentru a traversa în întregime intersecția. Ținând cont de dimensiunile deja cunoscute, viteza sa de deplasare prin intersecție a fost stabilită cu relația vp = 28, 63 / (5 x 0,2) = 28, 63 m/s respectiv circa 100 km/h. Autoturismul de culoare neagră (cel în care se afla generalul Oprea – n.r) din coloană apare în imagini în cadrul 2779 și parcurge în patru intervale inter cadru interiorul intersecției și o jumătate din lungimea autoturismului, având așadar o viteză medie de deplasare vn = (28, 63 + 2, 3) / (5 X 0, 2) = 30, 93 m/s respectiv circa 110 km/h.”

Doi pe-un balansoar, ministrul și aghiotantul

Declarațiile (sfidătoare) date de omul de încredere al generalului Oprea în fața magistraților Tribunalului București, vin în contradicție flagrantă cu toate declarațiile celorlalți martori din dosar. Serviciul de Protecție și Pază l-a desemnat oficial aghiotant al generalului Oprea pe tânărul de 48 de ani, Țăpoi Florin, care a dat în iulie 2021, în ședință publică, următoarea declarație de martor: „viteza de deplasare pe itinerariile stabilite era stabilită de către lucrătorii de la poliție, aceștia fiind cei care țineau legătura cu colegii lor din teren. Eu și nici colegii mei nu avem în dotare stații de emisie recepție compatibile în sistemul MAI, comunicările dintre mine și polițiștii din antemergător se realiza telefonic. Niciodată în perioada menționată Oprea Gabriel nu mi-a solicitat să transmit polițiștilor din echipajul antemergător dispoziții în legătură cu modalitatea de deplasare, sau viteză. Eventualele solicitări venite din partea acestuia s-au referit la schimbările intervenite în programul din respectiva zi de lucru. Fac precizarea că în perioada în care eu mi-am desfășurat activitatea de ofițer de protecție în dispozitivul de însoțire al dlui Oprea Gabriel, nu îmi amintesc să fi observat vreun motociclist din cadrul Brigăzii Rutiere. Deși s-a dat citire de către instanță a unui extras din declarația dată în fața organului de urmărire penală în care făceam referire la un motociclist din cadrul poliției rutiere care rula în fața coloanei și avea rolul de a deschide rolul coloanei, reiterez faptul că nu îmi amintesc ca în compunerea dispozitivului să fi făcut parte și un motociclist. În continuare arăt faptul că nu ne-a comunicat nimeni din ce era format dispozitivul de însoțire”.

La întrebarea fostei soții a victimei tragicului accident rutier petrecut în luna octombrie a lui 2015 pe Calea Știrbei Vodă din capitală, către SPP-istul Țăpoi Florin, dacă are cunoștință ca soțul ei să fi circulat în coloana oficială „sub presiune”, acesta a declarat magistraților din penal ”nu cunosc așa ceva!”.

- Advertisement -spot_img
Anchete Speciale
Anchete Speciale
O publicatie independenta mereu în forma
Noutati
Related news
- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.