27.2 C
București
vineri, mai 27 2022
București 25.21°C
27 mai 2022

H&M fraudează România în haine ponosite

- Advertisement -spot_imgspot_img
- Advertisement -spot_imgspot_img

Renumitul brand internațional de fashion H&M face afaceri obscure în inima Ardealului în jurul unui îndrăgit sport de iarnă: skiul. Acționarul din spatele companiei de haine prezente peste tot în lume, Adrian Handrău, totodată și acționar majoritar al firmei care operează teleschiul din localitatea FELEACU își tratează clienții în haine de lux, tocmai pe aceștia privându-i de cele mai elementare reguli de igienă. Boss-ul de la H&M încasează la restaurantul de pe părtia din FELEACU banii cash, deși legea îl obligă la tranzacții bancare. Și mai are un schepsis acest business: prețuri diferite la produsele vândute.

Există un banc care circulă printre ardeleni și nu numai. ”Dacă stai la Cluj-Napoca, faza mișto e că oriunde ai merge în vacanță, e mai ieftin decât să stai acasă” spune bancul fără a face trimitere directă la ce se întâmplă la Feleacu. Nu cred că există clujean sau poate moldovean, oltean sau dobrogean care s-o creadă pe asta. Renumita companie internațională de îmbrăcăminte, H&M România este implicată majoritar în firma care controlează afacerea cu teleschiuri din localitatea Feleacu, jud. Cluj Napoca.

Am vrut să mă bucur de zăpadă împreună cu ai mei și, fiindcă eram cazat la Florești cu familia, am fost pentru prima dată la pârtia de schi de la Feleacu în două zile diferite. Prima dată într-o zi de sâmbătă și a două oară chiar de Ziua Unirii, într-o zi de luni. Anul acesta, desigur. A fost un noroc chior să prind un loc de parcare pe platoul străpuns de o antenă înaltă cât un zgârie nori din țările calde. Am lăsat mașina oprită și am plecat să descopăr această zona turistică atât de vizitată de clujeni. Observasem multe mașini și din alte județe, dar asta nu importă în cazul de față.

Prețuri diferite la un pahar cu vin fiert

După ce am închiriat un echipament de schi, am ajuns într-un final și în restaurantul lui Handrău, cel de lângă stradă pentru a sorbi dintr-un vin fiert și a ne lua ceva cald de mâncare. Pe un panou văd un preț de 7 ron pentru paharul de vin fiert, dar când îl comand apar 10 ron pe bonul fiscal.

Întreb și unul dintre cei 3 băieți care serveau la bar îmi răspunde: ”nu aveți de ce să vă luați după acel panou fiindcă nu mai este valabil acel anunț. Prețurile sunt cele afișate aici, pe cartoanele plastifiate. Ce este acolo a rămas de mai demult!”.

Realizam cât de gros îi e obrazul și de câtă nesimțire se bucură țărișoara asta a noastră numită România. Omul nu m-a lămurit de ce sunt totuși două prețuri la același produs în restaurantul unde servea și lucra poate zi de zi. Am comandat la rând și o porție de cașcaval pane și una de crispy de pui, porții care parcă se făceau instant cum dădeai comanda, atât de repede ajungeau la masa ta. Când te așezai, dacă prindeai o masă liberă, sosea mâncarea de tip fast food. Pe urmă întreb de ce nu pot plăti cu cardul și de ce nu pot să mă conectez la rețeaua lor de internet, deși pe ușa de la intrare apar și astfel de stickere. Un sictir total, niciun răspuns pertinent, elegant și uman. Una e să declari la fisc o cifră de afaceri pe 2020 de aproximativ 500 mii euro și alta e să o faci așa cum o face Handrău, reprezentantul H&M în România. Obligatoriu cash! Asta știm toți ce înseamnă, nu trebuie să fim de la Poliția Economică.

Cum să îți pui masca pe bot și să nu ai săpun la baie?

De voie, de nevoie, ajung și la băile lor, atât la femei cât și la bărbați. Nu pot spune că era mizerie cruntă acolo, un WC era defect, dar să nu oferi tu clienților tăi săpun antibacterian și nici să le alimentezi atunci când ele stau goale, este cu siguranță dovada unei educații alese. Acest lucru s-a întâmplat pe parcursul ambelor zile în care am fost prezent pe pârtia din Feleacu, verificând la intervale mari de timp dacă a fost o simplă întâmplare să nu aibă săpun la prima mea incursiune la baia lor. Nici vorbă! De Ziua Marii Uniri a fost la fel, săpunul de la baie lipsea cu desăvârșire. Ba chiar pot spune că a fost mai rău decât atât fiindcă în restaurantul lui Handrău de la H&M s-a dat drumul la căldură mult după orele amiezii.

Când i-am trimis și prezentat filmele lui Moisescu pe telefon, șeful Direcției de Sănătate Cluj Napoca, omul a tăcut ca un om mort. Mai rămânea să-i fi prezentat șefului ITM Cluj scena în care unui copil prezent cu părinții în restaurantul lui Handrău de la H&M, îi cade pur și simplu o poartă de fier în moalele capului, chiar cu partea cea mai ascuțită, dar m-am lăsat păgubaș. Colac peste pupuză, când am mai văzut și-o reporteriță de teren de la DIGI 24 că-i acolo să transmită live, mi-am dat seama, din nou, că nu sunt șanse prea curând să ne facem bine. Cum să spună fata pe post așa ceva când, vorba aceea, ”toți o apă și-un pământ”?

Am așteptat o reacție din partea companiei H&M România și H&M Internațional. Ambelor entități le-am solicitat un punct de vedere, mai precis Arianei Badin – Manager de Comunicare al companiei din România, dar și lui Emelie Ericson, șefa biroului de presă de la sediul lor central. Dacă vreunul dintre voi crede că oricare din cele două oficiale responsabile cu comunicarea ne-au răspuns, vă înșelați amarnic.

UPDATE: La 4 zile după ce am publicat reportajul de atmosferă despre afacerea de pe pârtia de schi de le Feleacu, ANPC-ul a luat măsuri severe în ceea ce-i privește. Iată textul comunicatului de presă aici.

- Advertisement -spot_imgspot_img
Anchete Speciale
O publicatie independenta mereu în forma
Noutati
Related news
- Advertisement -spot_img

1 COMENTARIU

  1. Penibil, oamenii ăia lucră zi și noapte să țină pârtia 3 săptămâni și baiu tău e că ți-o venit mâncarea prea repede. Mulți sunteți pe lumea asta…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.