La începutul lunii mai 2019 LIDL România a dat publicității rezultatele unui studiu propriu despre alimentația echilibrată a copiilor, alături de debutul noii sale campanii de publicitate numită STIKEEZ. Ceea ce însă nu a făcut și nu face LIDL România, cu toate că le-am solicitat public acest lucru, este să comunice de ce nu renunță la produsele marca proprie care conțin substanțe interzise copiilor ba chiar au potențial cancerigen, potrivit InfoCons.
Dacă citești cu atenție eticheta produsului și cauți să te documentezi puțin, observi că, marca proprie a LIDL România, produsul Salam Secuiesc PIKOK conține cel puțin trei substanțe interzise copiilor. Așadar cu adevărat periculoase. Deși acesta se prezintă la vânzare în magazin cu ”REȚETA CURATĂ” antioxidantul ERITORBAT de sodiu din conținutul acestuia este complet interzis copiilor. Sau POLIFOSFAȚII cu care este ”îmbrăcat” acest produs conduc și ei la alergii și dereglări ale sistemului nervos. Sau chiar NITRITUL de sodiu din acesta, un aditiv alimentar complet interzis în multe din țările membre UE, letal pentru copii care-l consumă în cantități de 0.2-0.5 grame/corp.

Ce spun oficialii LIDL România
Maria Pârvuleasa de la Biroul de Presă al LIDL România ne-a comunicat: ”Vă mulțumim pentru interesul acordat produselor noastre, îndeosebi acelora care se înscriu în demersul rețetă curată. Acest proces – unul la nivel mondial – are în vedere eliminarea ingredientelor care nu sunt absolut necesare în rețeta unui produs alimentar. Lista acestor ingrediente este una deschisă. Companiile își întocmesc liste cu ingredientele pe care doresc să le elimine din rețetele produselor, astfel că tipul si numărul acestor ingrediente se extinde permanent. Lidl România s-a aliniat acestui demers prin eliminarea, pentru început, a 6 ingrediente din rețetele unei selecții de mezeluri marcă proprie Pikok si Cămara Noastră: soia, MDM, monoglutamat adăugat, amidon modificat, gluten și coloranți sintetici. Totodată, subliniem cu fermitate faptul că toate ingredientele incluse în rețetele produselor noastre sunt reglementate atât pe plan național, cât și pe plan european și sunt întotdeauna conforme cu aceste reglementări”.
Ce spun oficialii din domeniul siguranței alimentare
Întrebată fiind de ce LIDL România nu renunță la aditivii din propriile produse extrem de periculoși de altfel pentru sănătate, compania a tăcut mâlc. La fel și oficialii români din A.N.S.V.S.A, președintele Răducu Brănescu și Directorul General Ioan Duicu, șeful Direcției de Siguranța Alimentelor din această instituție.
Președintele A.N.P.C, Marius Pârvu ne-a declarat că instituția pe care o administrează controlează conformitatea etichetei, atât, de rețetă ocupându-se colegii de la A.N.S.V.S.A.
Surse din interiorul anchetei au dezvăluit pentru publicația noastră faptul că nicio mass media importantă și marile trusturi de presă nu publică astfel de știri despre LIDL din motive lesne de înțeles: și-ar pierde clienții, implicit publicitatea.