Dezastrul provocat de Grinch la Poșta Română

0
952

Într-un cadru extrem de oficial organizat cu ocazia lansării unei noi linii de business, purtătorul de cuvânt al Poștei Române, Alina Bădălan, l-a numit pe jurnalistul nostru prezent la eveniment „Grinch”. A făcut-o ca să n-o facă șeful instituției, fără nicio rușine și rezervă. Jurnalistul nostru nu făcuse nimic altceva în afară de a onora invitația de participare la evenimentul lor corporatist. Personaj de desene animate, „Grinch” este un mic monstruleț verde, țâfnos, morocănos și urâcios, uneori simpatic și hazliu, de care cei mici și mari râd uneori cu poftă. Oficialii statului român erau, de fapt, extrem de deranjați de faptul că instanța de contencios administrativ și fiscal i-a obligat să ne comunice anumite informații sensibile.

În ziua în care Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române le făcea ochi dulci celor câțiva jurnaliști prezenți la conferința de presă organizată la Fabrica de Timbre, moment în care s-a anunțat achiziția unei noi linii de conversie, scanare și arhivare documente pe care compania de stat a cheltuit aproximativ 600.000 euro, Ștefan îi trimisese jurnalistului nostru pe care Alina Bădălan îndrăznise să-l numească „Grinch” o adresă recomandată fără să mai aștepte hotărârea definitivă pronunțată de Curtea de Apel București în procesul pe care l-au pierdut cu publicația noastră pentru lipsa comunicării informațiilor de interes public. Am vrut să aflăm și să comunicăm opiniei publice câte procese au avut cei de la Poșta Română în ultimii 5 ani de zile, cum s-au soldat procesele lor în instanțele de judecată, ce daune au avut de plătit ca urmare a pierderii acestor procese și nu numai.

Sprijinit și nu numit politic, cum ne-a declarat în ziua lansării liniei de business pe digitalizare documente, directorul general al Poștei Române, Valentin Ștefan a semnat o adresă oficială în luna iunie a anului trecut prin care ne comunica faptul că refuză să ne pună la dispoziție informațiile solicitate. „În ceea ce privește informațiile solicitate la întrebările de la nr. 3 la nr. 8, vă comunicăm că acestea nu se încadrează în categoria informațiilor publice, așa cum sunt acestea definite de articolul 5 din Legea 544/2001”. Recent, Curtea de Apel București l-a obligat să ne comunice ceea ce i-am solicitat în urmă cu aproximativ un an jumătate.

Contextul zilei de 14 decembrie: digitalizarea Poștei Române. Ironii vs jigniri la adresa jurnaliștilor noștri

La cea mai scurtă conferință de presă la care am participat până în prezent, Valentin Ștefan, directorul general al Companiei Naționale ,,Poșta Română  a afirmat: ”Cu această linie tehnologică, Poșta Română își respectă promisiunea de a mai face un pas spre transformare digitală. Noua achiziție va duce la automatizarea proceselor și va deschide noi oportunități de dezvoltare. În plus, va contribui cu siguranță la creșterea veniturilor Companiei și ale Fabricii de Timbre, prin extinderea portofoliului de produse și servicii, în beneficiul clienților noștri. Modernizăm, revitalizăm și dorim să ducem Poșta Română către performanță”.

Cu siguranță perfomanța nu vine din cei aproximativ 600.000 de euro pe care Poșta Română i-a pierdut în ultimii 5 ani de zile ca urmare a rămânerii definitive a unor hotărâri judecătorești pronunțate de instanțele românești competente să judece cele aproximativ 100 de procese anual, în medie, pe care compania de stat le are de cinci ani încoace cu fel de fel de clienți. În plus, Poșta Română a acumulat în acești ultimi 5 ani de zile aproximativ 80 de plângeri pe zi din partea clienților săi, șaisprezece din ele fiind considerate de conducerea Poștei Române ca fiind întemeiate.

Și nu vine, mai mult ca sigur, nici din discuțiile oficiale pe care purtătorul de cuvânt al Poștei Române, Alina Bădălan, fost jurnalist de meserie, le face de față cu toată lumea numindu-l pe jurnalistul nostru prezent la eveniment „Grinch”. Doar pentru că i-a venit Poștei Române de hac!

Potrivit datelor obținute de la Ministerul Finanțelor, Compania Națională Poșta Română a înregistrat pe ultimul an o cifră de afaceri de peste 293 milioane de euro, cu peste 22.000 de angajați.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.